Міжпредметні
зв’язки:
Матеріалознавство: Властивості тканин
Обладнання:
Машини: 97-А клас
Конструювання
одягу: Основи конструювання одягу
Естетика:
Естетичне оформлення виробів
Інструменти та
інвентар: голка, нитки, наперсток, лінійка, крейда, змилок, папір, тканина
Наочність:
Картки опитування, технологічні картки.
Тип уроку:
Бінарний урок (Майстер-клас)
Хід уроку
І.
Організаційна частина
Мета
діяльності:
привітання, перевірка наявності учнів, їх готовність до уроку, зосередження
уваги на сприймання нового матеріалу.
Форма
організації:
фронтальна
Методи
діяльності:
за джерелом знань та вмінь – словесні (бесіда)
Повторення
правил техніки безпеки при виконанні ручних, машинних та ВТО.
ІІ.
Актуалізація опорних знань учнів
Мета
діяльності:
перевірити готовність учнів до сприймання нового матеріалу з метою аналізу,
стану знань,умінь, які були добуті раніше і які є необхідні для засвоєння
нової теми
Форма
організації:
фронтальна
Методи
діяльності:
за джерелом знань та вмінь – словесні (бесіда)
Питання
бесіди:
1.
Які види оздоблення ви знаєте? (В: Розрізняють постійне і знімне
оздоблення)
2.
Які види оздоблення відносять до постійного? (В: Складки, строчки,
кант, тасьма, сутаж, бейка, рюш, буфи, оборка, волан, вишивка, мережка,
аплікація і тд. )
3.
Які види оздоблення відносять до знімного? (В: Коміри, в’язані чи
виготовленні із оздоблювальної тканини, вставки, манжети, жабо, кокільє,
квіти)
4.
Де застосовується оздоблення рюшами? (В: Оздоблення рюшами
застосовують у нарядних виробах)
5.
Які види рюш ви знаєте? (В: Бувають косі у зборку, складку,
плісировані, фасонні тощо)
6.
В яких деталях застосовують кант? (В: Кокетки, коміри, накладні
кишені)
7.
Які види воланів ви знаєте? (В: Волани зі зборками та виготовлені із
замкнутого кола)
ІІІ. Мотивація
навчальної діяльності
Мета
діяльності:
заохочення
учнів до вивчення нового матеріалу, сформувати в учнів розуміння у
необхідності вивчення нового матеріалу.
Форма
організації:
фронтальна
Методи
діяльності:
за джерелом знань та вмінь - словесні (розповідь)
Слово вчителя
Ми
продовжуємо вивчати основні види оздоблення. Хотілося б зупинитися на одному
із них, а саме виготовлення та застосування буф.
Буфи – це
функціонально-декоративний елемент одягу у вигляді ділянок деталей різної
форми, стягнутих складками, зборками, за певною схемою, для отримання
об’ємної форми або для оздоблення, і які надають
виробу м’якої
форми. Буфи – це достойне оздоблення будь-якої речі – як одягу, так і речей
для інтер’єру помешкання.
Сучасний
спеціаліст із виготовлення одягу – це перш за все творча людина, яка
постійно повинна вдосконалювати свій професійний рівень, вивчаючи нові, а
також давно забуті методи виготовлення оздоблення швейних виробів.
Одним із давно
забутих способів оздоблення жіночого та дитячого одягу є виконання буфів.
Буфами почали оздоблювати свій одяг заможні люди в період середньовіччя.
У перекладі
«буфер» значить надуватися й стирчати. Ця декоративна техніка, яка прийшла
до нас із народного одягу, в якому вона традиційно виконувалася на білизні,
дитячому та жіночому одязі.
Цей вид
оздоблення використовують для святкового вбрання, а також для прикрашання
виробів домашнього вжитку. Випукла поверхня з чітким малюнком надає виробу
святкового, урочистого вигляду.
Для виконання
такого роду робіт необхідно традиційно однотонна тканина. Особливо добре
виглядають буфи на атласних і бархатних поверхнях. Як вишивальні нитки
використовуються нитки різної товщини та шнури.
Буфи на
відміну від зборок виконуються на самій деталі. Такий вид
оздоблення має не лише декоративне, а й конструктивне навантаження. Буфи
можуть одночасно замінювати виточки по лінії плеча, талії, а також по низу
рукава (тоді вони мають вигляд манжетки). Буфи можна виконати традиційним
ручним способом із використанням машинних строчок. |