00          м. Острог

vpu28_ostrog@ukr.net

 

приймальна комісія

0674524233 (8:00-16:00)

 

0679446152

0687641063

Оновлено 11.03.2024 08:52  

Выпадающее меню  


Приймальна комісія

тел. 0674524233

Понеділок-п'ятниця

(8:00-16:00)

Проєкт

"Розвиток трудового потенціалу для України"


День відкритих дверей

22 березня 2024 року


Дистанційне навчання


Навчально-практичний центр


Правила прийому


Державні закупівлі


Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Прозорість та інформаційна відкритість

(Ст. 30 Закону України "Про освіту")

Урок на тему: Оздоблення швейних виробів буфами

Викладач спецдисциплін Пархута Л.І.


Навчальна мета: Навчити використовувати буфи при оздоблені одягу та товарів народного вжитку.

Розвиваюча мета: Розвивати вміння використовувати теоретичні знання на практиці,   ініціативну впевненість у своїх силах.

Виховна мета: Виховувати любов до обраної професії, почуття відповідальності за якісне виготовлення та оздоблення одягу, бережливе відношення до матеріалів,  акуратність та уважність у роботі.

Міжпредметні зв’язки:

Матеріалознавство: Властивості тканин

Обладнання: Машини: 97-А клас

Конструювання одягу: Основи конструювання одягу

Естетика: Естетичне оформлення виробів

Інструменти та інвентар: голка, нитки, наперсток, лінійка, крейда, змилок, папір, тканина

Наочність: Картки опитування, технологічні картки.

Тип уроку: Бінарний урок (Майстер-клас)

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Мета діяльності: привітання, перевірка наявності учнів, їх готовність до уроку, зосередження уваги на сприймання нового матеріалу.

Форма організації: фронтальна

Методи діяльності: за джерелом знань та вмінь – словесні (бесіда)

 Повторення правил техніки безпеки при виконанні ручних, машинних та ВТО.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Мета діяльності: перевірити готовність учнів до сприймання нового матеріалу з метою аналізу, стану знань,умінь, які були добуті раніше і які є необхідні для засвоєння нової теми

Форма організації: фронтальна

Методи діяльності: за джерелом знань та вмінь – словесні (бесіда)

 

 Питання бесіди:

1.                  Які види оздоблення ви знаєте? (В: Розрізняють постійне і знімне оздоблення)

2.                  Які види оздоблення відносять до постійного? (В: Складки, строчки, кант, тасьма, сутаж, бейка, рюш, буфи,  оборка, волан, вишивка, мережка, аплікація і тд. )

3.                  Які види оздоблення відносять до знімного? (В: Коміри, в’язані чи виготовленні із оздоблювальної тканини, вставки, манжети, жабо, кокільє, квіти)

4.                  Де застосовується оздоблення рюшами? (В: Оздоблення рюшами застосовують у нарядних виробах)

5.                  Які види рюш ви знаєте? (В: Бувають косі у зборку, складку, плісировані, фасонні тощо)

6.                  В яких деталях застосовують кант? (В: Кокетки, коміри, накладні кишені)

7.                  Які види воланів ви знаєте?  (В: Волани зі зборками та виготовлені із замкнутого кола)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Мета діяльності: заохочення учнів до вивчення нового матеріалу, сформувати в учнів розуміння у необхідності вивчення нового матеріалу.

Форма організації: фронтальна

Методи діяльності: за джерелом знань та вмінь - словесні (розповідь)

 

Слово вчителя

 Ми продовжуємо вивчати основні види оздоблення. Хотілося б зупинитися на одному із них, а саме виготовлення та застосування буф.

Буфи – це функціонально-декоративний елемент одягу у вигляді ділянок деталей різної форми, стягнутих складками, зборками, за певною схемою, для отримання об’ємної форми або для оздоблення, і які надають

виробу м’якої форми. Буфи – це достойне оздоблення будь-якої речі – як одягу, так і речей для інтер’єру помешкання.

Сучасний спеціаліст із виготовлення одягу – це перш за все творча людина, яка постійно повинна вдосконалювати свій професійний рівень, вивчаючи нові, а також давно забуті методи виготовлення оздоблення швейних виробів.

Одним із давно забутих способів оздоблення жіночого та дитячого одягу є виконання буфів. Буфами почали оздоблювати свій одяг заможні люди в період середньовіччя.

У перекладі «буфер» значить надуватися й стирчати. Ця декоративна техніка, яка прийшла до нас із народного одягу, в якому вона традиційно  виконувалася на білизні, дитячому та жіночому одязі.

Цей вид оздоблення використовують для святкового вбрання, а також для прикрашання виробів домашнього вжитку. Випукла поверхня з чітким малюнком надає виробу святкового, урочистого вигляду.

Для виконання такого роду робіт необхідно традиційно однотонна тканина. Особливо добре виглядають буфи на атласних і бархатних  поверхнях. Як вишивальні нитки  використовуються нитки різної товщини та шнури.

Буфи на відміну від зборок виконуються на самій деталі. Такий          вид оздоблення має не лише декоративне, а й конструктивне навантаження. Буфи можуть одночасно замінювати виточки  по лінії плеча, талії, а також по низу рукава (тоді вони мають вигляд манжетки). Буфи можна виконати традиційним ручним способом із використанням машинних  строчок.

Рис. 1

IV. Виклад нового матеріалу

Мета діяльності: сформувати в учнів достатні знання для самостійної роботи при оздобленні виробів.

Форма організації: фронтальна, групова.

Методи діяльності: за джерелом знань та вмінь – словесні (пояснення), наочні (ілюстрування).

 

План пояснення

Виконання буфів ручним способом

Розмітка буфів

Ручні буфи можуть мати  різні малюнки, особливо для оздоблення суконь (фото 1-4).

Розмічають буфи крапками або лініями зі зворотної сторони деталей. Кількість рядків буф залежить від малюнка. Відстань між рядками 0,8-1,0 см, між крапками – 0,5 см. крапки в кожному рядку повинні перебувати одна над одною.

Спочатку прокладають змету вальні строчки, при цьому голку вводять у тканину точно в точку, а виводять посередині між двома точками, після цього нитки затягують таким чином, щоб утворились складки згинами вгору. Складки повинні бути натягнуті, але настільки, щоб їх можна було пересунути (рис. 1)

Після отримання склад починають вишивати малюнок.

 

«Бджолинні соти»

 

Для отримання  вафельного малюнка, або малюнка під назвою «бджолині соти», закріплюють по черзі стібками хрест на хрест по дві складочки рядка, виконуючи 4-5 стібків у кожній закріпці. Малюнок буф виконують групами. Після вишивання нитки, якими виконували зборку, видаляють (фото 1).

Фото 1.  Виконання буфів «Бджолинні соти»

«Бджолинні соти»

 

Для отримання  вафельного малюнка, або малюнка під назвою «бджолині  соти», закріплюють по черзі стібками хрест  на хрест по дві складочки рядка, виконуючи 4-5 стібків у кожній закріпці. Малюнок буф виконують групами. Після вишивання нитки, якими виконували зборку, видаляють (фото 1).

 

Фото 1. Виконання буфів «Бджолинні соти»

 

Буфи «Бузок»

 

V. Закріплення матеріалу

Мета діяльності:  прояснити зміст опрацьованого матеріалу, встановити якість засвоєння знань учнями та створити  умови для самооцінки роботи учнів

Форма організації учнів: індивідуальна

Методи діяльності: використання індивідуальних схем виконання буфів

 

VІ. Домашнє завдання

  • Повторити тему програми «Оздоблення одягу»

  • Підготувати зразки оздоблення виробів буфами

 


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Професійно-технічна освіта України Управління освіти і науки рівненської облдержадміністрації Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти Рівненської області

Український центр оцінювання якості освіти  

Острозька міська рада Острозька районна рада Ostrog Media Portal

 

Выпадающее меню


ДПТНЗ "Острозьке вище професійне училище" 2010-2023